[Interview] Heidi Baltzer over Amsterdamse creatieve industrie
- Bureaus
- 30 jun 2017 @ 14:38
- Link
-
Katja Brokke
redacteur
Nederlands MediaNetwerk - InterviewStorytellingFilmCreatie
- 30 jun 2017 @ 14:38
- Katja Brokke
Ambassadors stelt Heidi Baltzer aan als Managing Director van de onlangs geopende tweede vestiging. De Canadese producer neemt jarenlange ervaring mee uit onder andere New York. MarketingTribune spreekt haar over werken aan de grachten, Amsterdam vs. de wereld en haar plannen met de creatieve productiestudio.
Hallo Heidi, gefeliciteerd met je nieuwe functie! Fijne plek, zo aan de Herengracht?
Dankjewel! Ik prijs mezelf ontzettend gelukkig dat ik in zo'n bijzonder grachtenpand met zicht op het water mag werken. Na 15 jaar in New York City te hebben gewerkt, kijkend naar de rijzige ramen van alle kantoorgebouwen, is dit echt een droomlocatie.
Kun je wat meer over jezelf vertellen?
Ik ben opgegroeid in een klein dorpje in Nova Scotia (Canada), wat betekent dat mijn basisvaardigheden zijn: feilloos oesters openen en weten hoe je een kreeft moet laten slapen voor het gekookt wordt (want dat is de enige correcte manier). Daarnaast was ik ook een wedstrijdkunstschaatser. Een vaardigheid die ik in Nederland niet per se kan gebruiken aangezien de grachten niet meer lijken dicht te vriezen, tot mijn spijt.
Hoe ben je bij de Ambassadors terechtgekomen?
Na een carrière als agency producer voor 15 jaar, was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik was meteen geïnteresseerd in deze rol bij Ambassadors door het fantastisch team van erg getalenteerde en gezellige mensen. Iedereen is zo gepassioneerd! Ze hebben al bewezen dat ze een succesvol bedrijf kunnen zijn, dat leuke klussen binnenhaalt, goed werk produceert en een ambitieus leidend team heeft.
Hoe zie jij de Amsterdamse creatieve industrie?
De stad heeft me altijd geïnspireerd en er is een enorme hoeveelheid creatief talent te vinden in reclame, maar ook design, kunst en architectuur. Een totale versmelting van culturen en ideeën. Er is ook een interessante mix van internationale bedrijven en expats, wat zeker leven in de brouwerij brengt.
Waarin lopen we voor of achter?
Er is een goede werk/vrijetijdverhouding in Amsterdam, waar andere steden, zoals New York veel van zouden kunnen leren. Ook het vele creatieve talent is te vergelijken met het beste uit Londen, New York en Los Angeles. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat de Nederlandse markt soms wat te snel tevreden is. Nederland kan zeker op een globaal niveau meespelen, dus laten we daarnaartoe werken.
Ambassadors produceert film en video, dat doen er meer. Wat onderscheidt deze studio?
Ambassadors kan nog veel meer! Naast een edit- en visualeffectsstudio, hebben we ook muziek- en sounddesignstudios, een uitgebreid lab waar VR-films, apps of creatieve installaties geproduceerd worden, een grading studio waar de laatste kleuraanpassingen toegepast worden en niet te vergeten een design- en animatiestudio. Door alles onder één dak te combineren kunnen we een all-around service bieden. Zo behouden we ook het kwaliteitsniveau, want dat is het allerbelangrijkste. We blijven ook op zoek naar unieke projecten en produceren steeds vaker onze eigen shoots.
Wat worden je eerste stappen binnen het bedrijf?
Voor het eerst werk ik aan de andere kant van de productielijn, dus het belangrijkste is de roots van Ambassadors goed te begrijpen. Vooral alle ins en outs te leren van de verschillende studios en de talenten.
En wat zijn de plannen op lange termijn?
Een van mijn ambities voor de Herengrachtstudio is nog meer internationaal talent en werk aantrekken naar Ambassadors. We kunnen nog beter worden in het presenteren waar we goed in zijn naar een breder publiek. Mijn hoop is dat dit kantoor een herkenbaar punt wordt binnen de nationale en internationale industrie, waardoor de wereld geïnspireerd wordt.
Wat is het laatste nieuws?
Onze edit-, sound-, grading- en visualeffectsteams hebben meegewerkt aan de film Batman van War Child die vorige week een gouden Cannes Lion in de wacht heeft gesleept voor Film Craft – Regie. Dus daar zijn we enorm trots op! Daarnaast komen er allemaal leuke klussen aan en breiden we ons internationale team binnenkort uit met een nieuwe Amerikaanse flame-artiest.
Lees ook: Ambassadors onder Canadese leiding naar Herengracht
-
Katja Brokke
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing